Veelgestelde vragen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

Is het intakegesprek gratis?

Het intakegesprek is altijd vrijblijvend en gratis. Binnen 5 werkdagen maken wij een afspraak met jou.

Wat zijn de levertijden van onze haarwerken?

Bij een confectiehaarwerk is de levertijd binnen 2 werkdagen. Bij een maathaarwerk is de levertijd binnen 12-16 weken. Mocht de levertijd vertraagd zijn zullen we je tijdig op de hoogte stellen. Het reserveren van een haarwerk is mogelijk voor een periode van minimaal 3 weken en maximaal 6 weken.

Waarom zou ik een haarwerk nemen?

Er zijn veel redenen om een haarwerk te nemen. Wij denken daarbij niet alleen aan de reden voor jezelf maar gaan een stapje verder. Uiteraard is dit jouw proces en moet je doen wat precies bij jou past, maar soms is het fijn om de momenten dat je je beter voelt, ook als beter behandeld wordt.

Als je je beter voelt maar nog wel kaal bent zullen mensen je anders behandelen. Als je een haarwerk draagt waarvan niemand ziet dat je het draagt zullen mensen je weer even als 'vanouds’ behandelen. Hier zul je zeker zo nu en dan enorme behoefte aan hebben.

Ook als je je haarwerk draagt zullen de mensen met wie jij samen leeft niet constant leven met jou als ziek persoon en af en toe wat keuzes maken zodat dat jouw proces centraal staat. 

Al met al, dit is jouw proces, dus doen wat goed voelt voor jou. Dit zijn enkele ervaringen die wij delen van andere dames die door dit proces gegaan zijn en wellicht niet waar je in eerste instantie aan denkt. 

Welke kleuren en lengtes zijn er mogelijk

Wij hebben enorm veel keuze in haarwerken. Elk model is te verkrijgen, is dit nu net niet jouw kleur in het juiste haarwerk, of binnenwerk, dan knippen wij deze in precies in het model dat jij wenst.

Wanneer is de tijd dat ik mijn haar moet afscheren?

Er staat geen vaste tijd voor het afscheren van jouw haar. Dit is een gevoelskwestie en voor iedereen is deze anders. Je zult merken dat als je een datum kiest deze datum en dus het afscheren van jouw haar erg beladen is voor de ene persoon, maar juist een knoop door hakken is voor de ander. Je merkt vanzelf wanneer en hoe je dit het liefste wilt doen. Soms is het wachten op het moment dat je haren “lastig” worden doordat ze in je bed, in je eten en op je kussen liggen het juiste moment omdat het afscheren van jouw haar dan juist een oplossing is voor het ongemak van haarverlies.

Wij kunnen dit voor jou doen op het moment dat we er zijn, maar kunnen het proces ook uitleggen voor ook een ander moment. Alles is goed, het is jouw traject. 

Wat kan jij van ons verwachten tijdens het uitzoeken van een haarwerk?

Wij komen naar jou toe en zorgen ervoor dat er een ontspannen situatie ontstaat waarin we dit traject voor jou zo comfortabel mogelijk maken. Je mag uitnodigen wie je wilt om je keuze zo goed mogelijk te maken. Wij hebben geen tijdsdruk en helpen jou waar mogelijk is. Als je contact met ons hebt opgenomen dan vragen wij je om wat foto’s te sturen. Dit doen wij omdat we dan tijdens onze vrijblijvende intake al direct wat haarwerken kunnen meenemen die mogelijk goed bij jou passen. Mocht er direct een favoriet haarwerk tussen zitten die jou aanspreekt dan maken wij deze ter plekken op maat, knippen deze in model en laten wij deze bij jou achter zodat het met één afspraak meteen geregeld is.

Hoe werkt het regelen met mijn verzekering?

Wij zijn aangesloten bij alle verzekeringsmaatschappijen en kunnen de basis altijd rechtstreeks declareren. Ben je aanvullend verzekerd dan wisselt dit. In de meeste gevallen kunnen wij ook dit bedrag direct declareren. Is dit niet zo dan kan je dit terug krijgen door de verzekering de factuur op te sturen waarbij je zelf het bedrag voorschiet.

Hoe duur zijn jullie haarwerken?

Onze haarwerken zijn er in elke prijsklasse. Er wordt onderscheid gemaakt door middel van een aantal factoren. Is het echt of synthetische haar, is het echte haar lang of kort. Ook het binnenwerk is belangrijk en dan is de lace ook nog een kostenplaatje. Je krijgt van de verzekering vanuit de basis €457,50 vergoed. Dit is al een groot deel van jouw haarwerk. Als je aanvullend verzekerd bent kan daar nog iets bijkomen afhankelijk van de maatschappij waar jij je verzekering hebt afgesloten.

Wat is het verschil tussen synthetisch haar en echt haar?

Echt haar kun je stylen, moet je zelfs stylen want na het wassen is deze uit model. Een synthetisch haarwerk kan je niet met warmte behandelen, voordeel is wel dat als je deze gewassen hebt deze direct weer in model zit. Wij hebben ook nog een mixed vezel, deze kun je wel modelleren maar alleen met een warmte bron tot 120 graden.

Ik ben een man, heb ik dan ook recht op een vergoeding?

Helaas krijg je als man geen vergoeding. Dit betekent dat we je kunnen helpen, alleen zijn de kosten wel voor jezelf.

Ik ben transgender, wordt mijn haarwerk vergoed?

Als je verwezen bent door een arts dan kunnen wij door middel van een machtiging jouw haarwerk vergoeden. Als je al als vrouw in het bestand van de verzekering staat is deze machtiging niet nodig.

Ik heb geen verwijzing van een dokter, kunnen jullie mij dan wel helpen?

Wij helpen ook mensen zonder verwijzing, als wij reden zien dat dit medisch nodig is kunnen wij dit zelf nog overleggen met de verzekeringsmaatschappij. Mocht dit niet het geval zijn dan komen de kosten van het haarwerk voor jezelf.

Helpen jullie ook mijn haar verwijderen?

Jazeker, wij helpen je ook met het verwijderen van je haar. We begrijpen dat dit een moeilijk keuze kan zijn en proberen je hierin dan ook te ondersteunen.

Hoeveel mensen mogen erbij zijn als ik een afspraak heb?

Zoveel als je wilt, zolang jij je er prettig bij voelt. Denk er wel aan dat als er te veel mensen zijn ze ook allemaal een mening hebben en dit het soms lastiger maakt om keuzes te maken.

Hoe onderhoud ik mijn haarwerk?

Bekijk hier onze pdf hoe je beste jouw haarwerk kunt onderhouden. Dit bestand krijg je ook nog via de mail toegestuurd als je bij ons een haarwerk hebt afgenomen.

Heb ik garantie op mijn haarwerk?

Garantie

Wij en onze fabrikanten nemen te allen tijde onze verantwoordelijkheid voor fouten. Binnen de gestelde termijnen (3 maanden) na aankoop, worden fabricagefouten altijd opgelost. Onder fabricagefouten vallen onder andere:

  • Verkeerd om geknoopt haar
  • Bovenmatig haaruitval
  • Klitten
  • Verkleuring (let hierbij op dat het haarwerk snel kan verkleuren in de zomerperiode)

Alle garantie vervalt 3 maanden na aankoop van het haarwerk. Er wordt geen garantie gegeven op het inscheuren van het lacefront. Verder vervalt het recht op garantie als het haarwerk gekleurd is of slecht is onderhouden.

Still have questions?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Tagline

Neem contact op

Hulp nodig? Neem contact met ons op en dan zullen wij jou zo snel mogelijk verder helpen.

Dankjewel! We nemen zo snel mogelijk contact met je op :)
Oeps! Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier.

Boek een gratis kennismaking en wees goed geïnformeerd.

De intake duurt gemiddeld 30 minuten en is geheel vrijblijvend.